Alla inlägg den 22 september 2012

Av osynligtarr - 22 september 2012 19:11

Läste just om råd till en 16-årig tjej som var gravid och funderar på hur den människan tänkte där.  "Jag hade aldrig klarat av att få barn vid 16".  Nähä, men hade du klarat av en abort då? Att människor tar abort så lättvindligt gör mig otroligt ledsen. Aborten som nästan höll på att ta dö på mig! Visst, det är nog tufft med ett barn vid 16 års åldern. Det kan vara tufft med barn vid 20-års åldern, eller varför inte 30-års åldern också. Men vem garanterar att en abort alltid är enkel? Såren som finns kvar hos mig kommer alltid att riva och göra ont och varenda dag önskar jag att jag hade haft det där lilla knytet hos mig. Andras råd kan vara nog så illa. Min största önskan är att varenda gravida tjej gör sitt eget beslut i dessa frågor, för det är ingen annan än du som kommer må piss om aborten inte blir som du tänkt dig. Och det är ingen annan än du som kommer se till att du står på benen igen. Visst, man kan ha vänner vid ens sida som stöttar så att man vill leva. Men det är bara en själv som kravlar upp ur den där djupa tunneln.

Ovido - Quiz & Flashcards