Alla inlägg den 29 maj 2012

Av osynligtarr - 29 maj 2012 18:30

Det är något som jag gått och funderat på ett tag. Jag diskuterade saken med en vän och det verkar inte omöjligt att uppnå detta mål, så nu ska jag börja förverkliga en av mina stora drömmar. Förut hade jag inte ens tänkt tanken, men plötsligt blev det så uppenbart att jag måste göra det. Jag har en historia och jag vet att det är svårt att hitta litteratur kring ämnet så nu ska jag göra slag i saken och påbörja skriva min bok! Om den blir färdig och utgiven bryr jag mig inte så mycket om, bara jag får skriva.


Jag står bara på startlinjen. Vissa saker från bloggen kommer jag klippa ut som de är. Vissa andra kommer jag putsa till och ändra. Jag kommer lägga till saker jag inte tagit upp här. Hur som helst kommer det vara min berättelse. Och jag vet att många som gör abort känner eller har känt precis som jag gjort och gör. Och jag vet hur stor betydelse det är att vara medveten om att jag är inte ensam i det jag går igenom.


Jag vill inte glömma, jag kommer aldrig glömma. Men jag kan heller inte tiga. Jag vill öppna ögonen för abortfrågan. Jag är feg, jag vet, men jag vill verkligen ha en förändring i frågan. Det är inte rätt att så många tjejer mår så dåligt efter en abort och att de inte får den stöd de behöver. Det är heller inte rätt, anser jag, att ta livet av en bebis som i nästa vecka skulle haft möjlighet att överleva om den fötts. Jag är för en debatt kring frågan. men boken kommer först och främst handla om min resa som jag gjort. Hur mitt liv och min livssyn förändrades i och med den. Och som sagt, målet är inte att det ska bli en bok i slutändan, men om det blir det så blir jag bara glad. Jag lockas verkligen av att hålla min egen bok i min hand. Och veta att det kom någonting bra av min historia, om inte för andra så för mig själv.


Tips på vad jag kan ta upp och andra funderingar och synpunkter kring ämnet tages tacksamt emot! :)

Ovido - Quiz & Flashcards